Op deze pagina staan links naar blogberichten over verhaallocaties uit de boeken van Jen die ze zelf heeft bezocht. De posts zijn verslagen van haar reizen naar Navajo Nation (Schaduw van de tijd), Wales (Het laatste licht), Salzburg (De jongen uit het woud), Terschelling (Het licht van Lorelei) en Dartmoor (De Eilandserie).
Zoals trouwe lezers van mijn boeken wel zullen weten, kies ik voor allerlei locaties voor mijn verhalen omdat ik zelf zo dol op reizen ben. Zo heb ik lezers al meegenomen naar Arizona (Schaduw van de tijd & Stilte in de storm), Wales (Het laatste licht), De Scilly-eilanden en Dartmoor (De Eilandserie), Terschelling (Het licht van Lorelei) en Salzburg (De jongen uit het woud). Dit keer speelt mijn verhaal zich ook weer af in Oostenrijk, maar dan in een vallei die tegen de grens van Zwitserland en Liechtenstein aan ligt. Het gaat om het Montafon-dal, een prachtig gebied waar ik al bijna twintig jaar kom als ik ga skiƫn.
De meeste locaties die je hier ziet langskomen zitten pas in boek 2 en 3 van de serie, want deel 1 speelt zich geheel af op de Scilly-eilanden. Vooral in het derde boek zien we veel meer van Dartmoor, de regio onder het bewind van president Jacob.
Mijn nieuwe boek ‘Het licht van Lorelei’ speelt zich af op het Nederlandse eiland Terschelling. Er zijn natuurlijk in het echt geen dodelijke zeemeerminnen die rond het eiland zwemmen (verrassend, ik weet het), maar veel van de plekken in het boek bestaan wel en in dit verslag kun je erachter komen hoe ze eruit zien!
Oops, I did it again – ik ben weer eens op reis geweest naar een van de plekken uit mijn boek! In dit geval gaat het om ‘Het laatste licht’, een boek dat zich afspeelt in de prachtige stad Penmaenmawr in Wales.
In het jaar 1998 woonde en studeerde ik in Salzburg. Daarom heb ik deze prachtige stad gekozen als achtergrond voor een van mijn boeken. Sinds ik De jongen uit het woud had geschreven, was ik echter niet meer in Salzburg geweest, dus het was de hoogste tijd om al die plekken die ik in mijn verhaal had gebruikt opnieuw te bezoeken en te kijken of ze waren zoals ik me ze herinnerde!
Elke auteur weet dat je het beste kunt schrijven over dingen die je kent. En toch negeerde ik die parel van heilige wijsheid toen ik een aantal jaar geleden aan mijn eerste volledige roman Schaduw van de tijd begon te werken, omdat ik besloot het verhaal zich in het Navajo-reservaat te laten afspelen… een plek die ik nog nooit had bezocht.